I learned about this location today.
It's described on the company website https://hugelshofer-logistik.ch/elektro-schnell-ladepark/
Seit Juni 2024 betreibt Hugelshofer in Frauenfeld einen der grössten Elektro-LKW-Schnellladeparks. Dieser wird durch zwei innovative Photovoltaik-Truck-Ports ergänzt, die mit bifazialen Solarmodulen ausgestattet sind.
Dieses Vorzeigeprojekt leistet einen entscheidenden Beitrag zur Dekarbonisierung der Transportbranche durch den Einsatz von Solarstrom. Die Ladeplätze 25 bis 28 sind öffentlich zugänglich und können mit den gängigen Bezahlsystemen genutzt werden.
Eckwerte Ladepark:
- 14 Schnell-Ladesäulen mit einer Ladeleistung von jeweils 360 kW
- 28 Ladeplätze DC + 14 Ladeplätze AC
- 4 Öffentliche Ladeplätze (Ladeplatz-Nummer 25 – 28) mit den gängigen Bezahlsystemen (Ladeleistung 2 x 360 kW oder 4 x 180 kW)
- Eigene Solarproduktion 1.2 Millionen kWh pro Jahr
- 3 Trafos mit einer Leistung von jeweils 1'600 kVA
The 4 public spots appear to be networked through Eponet. They appear in roaming in MOVE and Electromaps as roaming, but are not visible in Swisscharge or Chargemap. I don't know how ad-hoc payment works with Eponet, so can't guess the price without visiting...
The pictures on the website clearly show 14 parking spaces under each solar canopy, with 7 Costad chargers under each. However I don't see where the AC chargers might be. The number of AC being 14 makes me think it might be AC sockets on the fast chargers. But the 2 public chargers don't show AC in the public data, so it would be odd to have private AC sockets that can block a public fast charging spot.
There's a PDF with instructions on how to register with Eponet, but it's unclear to me if that's for using the 4 public chargers or if those instructions are for partners who sign a contract for access to dedicated chargers. I created a simple Eponet account but I don't see any charger or price listed, it seems like you might need to be invited by the owner to pay via Eponet.